„Aš girdžiu tave kalbant ir galiu pasakyti, kas tu esi…“

„Aš girdžiu  tave kalbant ir galiu pasakyti, kas tu esi…“

                                                            (Just. Marcinkevičius)

Lapkričio 22 dieną mūsų mokykloje lankėsi svečiai. Atvykę Mickūnų metodinio centro lituanistai  R. Sudnikevič ( Lavoriškių St. Batoro gimnazija), A. Lazauskas, J. Stefanovičienė, O. Avižinienė (Mickūnų gimnazija), Kalvelių metodinio centro lenkų kalbos  ir istorijos mokytojai R. Jasvin, L. Podvorska (Kalvelių Moniuškos gimnazija), Č. Blaževič (Šumsko pagrindinė mokykla). A. Savanavičienė ,  R. Deinoravičienė (Pakenės Č. Milošo pagrindinė mokykla) stebėjo atviras lietuvių ir lenkų kalbos bei istorijos ir lenkų kalbos integruotas pamokas.

 

Lietuvių kalbos vyresnioji mokytoja Eleonora Mialdun ir lenkų kalbos mokytoja Alicija Rosovska dešimtoje klasėje vedė integruotą pamoką ,,Frazeologizmus verta žinoti“. Pamokoje mokiniai ne tik turtino žodyną, mokėsi vaizdingos kalbėsenos, bet turiningai ir smagiai praleido laiką. Mokiniai pristatė filmuotą namų darbų užduotį, vertė frazeologizmus bei redagavo pateiktus tekstus. Mokiniai pamokoje patyrė mokymosi džiaugsmą, padidėjo jų susidomėjimas mokomaisiais dalykais, nes  pamokoje jie sukūrė kažką naujo, kas skyrėsi nuo buvusių užduočių.

Istorijos mokytoja Ilona Lewandowska ir lenkų kalbos mokytoja Alicija Rosovska devintoje klasėje vedė integruotą pamoką „ Istorija iš arti – Povilas Ksaveras Bžostovskis“. Pamokoje kūrybiškai pristatytas P.K.Bžostovskio gyvenimas ir visuomeninė veikla. Mokytojos pamokoje stiprino turimą mokinių mokymosi motyvaciją bei pažadinti paslėptą aktyvumą. Mokiniai dirbdami grupėse analizavo skirtingus tekstus apie P.K. Bžostovskį, kurie žadino mokinių smalsumą. Mokiniams ši pamoka paliko įspūdį, mokiniai džiaugėsi, kad toks valstybės veikėjas ir kunigas yra susijęs su Rukainių parapija.

Pamokų aptarimo metu pastebėta, kad mokiniams patinka netradiciškai vedamos pamokos. Mokytojos taikė  metodus, kurie skatino mokinių savarankiškumą, loginį mąstymą, aktyvų dalyvavimą ugdymo procese.  integruotos pamokos tampa šiuolaikinio mokymo būtinybe, integracija pagilina, išplečia ir susieja integruotų dalykų žinias bei gebėjimus.

Nuoširdžiai dėkojame mokyklos administracijai bei atvykusiems svečiams. Džiaugiamės, kad galėjome susitikti, pasidalinti savo patirtimi ir tobulėti kartu.